Op de paardenboerderij deel 2 - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Op de paardenboerderij deel 2 - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Op de paardenboerderij deel 2

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

09 April 2014 | Australië, Central Tilba

Hallo trouwe volgers,

Hier weer een verslagje van ons! Het oppassen op de boerderij zit er bijna op. We hebben drie weken op de honden, koeien, schapen, paarden en katten gepast en het was weer als vanouds een groot avontuur!

Het begon allemaal met onze eerste kleine probleempjes. De buurman kwam langs om te vertellen dat ''onze'' schapen in zijn weiland aan het eten waren en hij het opzich niet zo'n heel groot probleem vond, maar wanneer wij er wat aan zouden kunnen doen hij dat zeer op prijs zou stellen. Jasper en ik hadden de boodschap begrepen dus na het paardrijden op naar de schapen. We hadden in gedachten ze naar een andere paddock te drijven wat helaas niet helemaal werkte. Na een uur schapen drijven (en af en toe wat commentaar op elkaar, je loopt de verkeerde kant op! Zo komen de schapen er nooit) besloten we ermee te kappen. We dachten we houden ze in de gaten en lossen het op wanneer de vrouw van de boerderij terug is.

Verder die week weinig problemen. We waren druk met paardrijden, werken in de tuin, bakken (muffins, taarten) koken, honden vermaken, etc. etc. etc. Uiteindelijk kregen we ook wat tuin werk bij vrienden van de vrouw waar we nu zijn en net op de dag dat we daar heen gingen werd hij gebeld dat de schapen ontsnapt waren en op de weg liepen. Dus wij er met zen drieen achteraan. Ze kwamen door een gat in de hekken en vonden hun weg terug. Terwijl we bezig waren met schapen drijven kwam de buurman er weer aan om het volgende probleem te melden. Onze STIER was in zijn weiland bij zijn KOEIEN! Oh hemeltje dacht ik nu gaan we het beleven! Hup wij in de auto richting het weiland en achter de stier aan! Jasper stond achterop de auto met een grote stok en wij reden in het weiland rond. Het is natuurlijk niet plat in Aussie dus er werden wat steile klimps gedaan, helaas konden we het niet voor elkaar krijgen. We besloten maar terug aan het werk te gaan inmiddels waren we alweer twee uur zoet met vee drijven.
Toen we thuis kwamen de buurman opgebelt en hij had het voor elkaar gekregen de stier uit zijn weiland te krijgen met zijn tractor. Hij vroeg aan ons of we de stier ergens anders op het land wilden zetten ver bij zijn koeien vandaan. Jasper en ik gingen de opdracht aan en dreven eerst de koeien richting de stier en daarna kwam die gelukkig mee. Problemen opgelost :)

De weken vliegen hier voorbij wanneer je het naar je zin hebt! We hebben wat regen gehad maar dat mocht de pret niet drukken. Jasper heeft tijdens deze dagen peren jam gemaakt, perenmoes, yoghurt en we hebben veel gebakken zoals ik al eerder zei. We hebben enorm genoten om op de boerderij en de dieren te passen. Verder hebben we nog een kamer wit geverfd, een badkuip gemaakt met vreem voor compost en ringsteekbordjes gemaakt. Die hangen nu in de bak en we oefenen het ringsteken wat erg leuk is.

We voelen ons erg gelukkig in dit prachtige deel van Australie en hopen hier nog vaak terug te komen. In elk geval gaan we zondag richting de geitenboerderij om daar zeven weken te verlijven zodat we dagen kunnen sparen om indien mogelijk weer terug te komen naar Australie. En dan komen we weer hier terug en dan zal ik het nieuwe verslag en onze belevenissen van daar verwerken. Het wordt nu dus even afwachten op het nieuwe verslag, maar dat mag de pret niet drukken!

Wij genieten hier nog wel eventjes! Hopelijk ook lekker weer in Nederland.

• 09 April 2014 - 09:35

Helga:

Leuk verslag weer Paulien! Blijf heerlijk genieten!! Groetjes.....

• 09 April 2014 - 09:54

Jeroen Engberts:

Ik kreeg de slappe lach toen ik dit verslag las! Zag jullie in gedachten hollen achter die schapen, koeien en stier. Fijn, dat jullie het zo naar je zin hebben. Veel plezier bij de geiten!

• 09 April 2014 - 12:02

Janny Rubingh :

Leuk om weer te lezen hoe jullie genieten. Had een paar verslagen gemist, maar ben nu weer up-to-date. Veel plezier en geniet van de mooie omgeving!

• 09 April 2014 - 16:01

Ria Staal - Van Wijk:

Het lijkt wel luilekkerland bij jullie,mooi om te lezen hoeveel plezier jullie nog hebben,maar dat kan al gauw met die temperaturen en al die dieren om je heen.Wens jullie een prettig verblijf op de geiten boerderij.Groetjes van ons,en nee hier is het weer koud na een mooie maart maand

• 09 April 2014 - 17:41

Marieke Kingma:

Hey Paulien & Jasper!

Eindelijk weer tijd om jullie verslag te lezen.
    Zo te horen zijn jullie helemaal in the McLeod's Daughters stijl! Klinkt allemaal super gaaf daar down under. Ik lees dat jullie wel een hoop zwaar werk verrichten af en toe, dat moet vast een hele ervaring voor jullie zijn. Hier is het weer helaas bagger.... het was mooi maar helaas houdt het niet stand op dit moment. Veel plezier op de geiten boerderij en pas goed op elkaar!

Groetjes,

Marieke

• 09 April 2014 - 17:46

Marieke Kingma:

Ps. Echt super mooie foto's ook! Als je het mij vraagt een paradijs op aarde :)

• 14 April 2014 - 12:52

Kitty Bouma:

leuk weer jullie verslag te lezen.
    veel plezier op de geitenboerderij.

• 30 April 2014 - 11:53

Kitty Bouma:

hallo jasper en paulien.
    Paulien van harte gefeliciteerd met jou verjaardag.
    gezellige dag toegewenst.
    groeten dick en kitty

• 01 Mei 2014 - 20:27

Onne:

Moi Paulien en Jasper
    Van harte gefeliciteerd Paulien met je verjaardag.
    Groeten Onne

• 01 Mei 2014 - 23:28

Els:

Lieve Paulien,
    Van harte gefeliciteerd meid.
    Wat geweldig om je verjaardag ver over zee te vieren maar
    Kan me ook indenken dat er gemis van familie en vrienden
    Er is.
    Geniet van je verjaardag wij nemen er een borrel op.

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel

Els en de rest van de kramertjes