Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Mission Beach en Cairns

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

16 November 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

We hebben al een tijdje niks van ons laten horen doordat we druk bezig zijn geweest met het kopen van een auto, maar daarover later meer.

We zijn donderdag ik ben de datum vergeten vanuit Magnetic Island vertrokken naar Mission Beach. Zoals jullie in ons vorige reisverslag hebben kunnen lezen en kunnen zien hebben we ons daar uitstekend vermaakt. We hebben er zeven nachten geslapen, maar mochten niet langer op de camping blijven staan wat we erg jammer vonden. Toch was het ook leuk om weer verder te gaan naar een nieuwe plek, Mission Beach. Van een Duits meisje die we hebben ontmoet op onze reis hoorden we al dat daar een heel mooi hostel is genaamd de Jackahroos. En dat was ook zo! Een hele grote veranda met prachtig zwembad en een super mooi uitkijk punt! Een tuin met hangmatten en palmbonen op en top, een paradijs. Geen centerparcs maar het is allemaal ECHT! En een buiten bioscoop op het grasveld hadden we een heel groot zeil waar we zaterdagavond een film op hebben gezien! Prachtige ervaring film kijken onder de sterren.

Mission Beach is de plek om te gaan skydiven. Vanuit een vliegtuig springen met een parachuut het schijnt geweldig mooi te zijn, maar je betaalt er ook snel 300 euro voor per persoon. Wij zijn naar deze plek te gaan om te gaan raften op de Tully rivier. Jasper wou dit heel graag doen en tja dan kan ik natuurlijk niet achterblijven dus trip geboekt, helemaal niet over het geld in gezeten en doen! Het was geweldig! We zaten met vier anderen in een boot en we hebben echt een hele toffe dag gehad. We hadden een leuke begeleider die ons continu commando's gaf als PEDEL FORWARD, HOLD ON, etc. Peddelen dus en hou je vast!! Spectaculair werd het zeker toen we express uit de boot vielen! Ik verloor mijn schoenen daarbij, maar gelukkig vond een van de andere meisjes uit de boot ze terug gelukkig!! We zijn ook nog onder een waterval doorgekomen. Prachtige rivier met rotsen en we mochten ook zwemmen. Iedereen had een zwemvest om en hiermee kon je heerlijk op je rug met de rivier meegaan op het laatst hebben we nog van een hoge rots afgesprongen, naja alleen Jasper dan ik heb een wat lagere versie gesprongen! Het was een mooie dag om niet snel te vergeten!

Toen nog een paar nachtjes daar geweest en we hebben daar een wandeling gemaakt een berg op met een prachtig uitzicht. Er zijn hier hele grote struisvogels en die leven hier in het wild. Ze heten cassowary vogels en zijn heel erg groot. We hoorden dat een meisje de vogel was tegengekomen op het pad dat wij dezelfde dag hadden bewandeld. Ik was zo blij dat we hem zelf niet zijn tegengekomen. Wanneer ze jongen hebben kunnen ze erg agressief zijn en ik ben er ontzettend bang voor. Ze kunnen hier ook lopen in Cairns als je buiten de stad komt dus ik hoop niet dat we er nog een tegenkomen, tenzij we veilig in de auto zitten natuurlijk.

Want betreft de auto we hebben de knoop doorgehakt en een auto gekocht. Een ford falcon een dikke station wagen die behoorlijk slurpt en al wat kilometers gemaakt heeft, maar volgens de verkoper nog prima heel wat kilometers mee kan. Je weet het toch nooit wanneer je een auto koopt. Het grote voordeel is dat er een terugkoopgarantie opzit en we de auto dus kunnen inleveren wanneer we terug gaan naar Nederland, maar we mogen de auto ook zelf verkopen dat gaan we natuurlijk eerst proberen. Het is een ex huur auto dus hij heeft regelmatig controles gehad voor de verhuur en heeft nu ook een apk keurig doorstaan dus we zullen zien.

Maandag gaan we de great barrier reef op voor onze snorkel trip en woensdag of donderdag zullen we dan met onze auto vertrekken naar het hoogste puntje in het noorden waar je met je auto kunt komen. Daar heb je het echte regenwoud, watervallen, krokodillen tours etc. Hoe het eruit komt te zien weten we nog niet helemaal tot in de puntjes, maar we zijn vrij om te gaan en te staan waar we willen wanneer we straks onze auto hebben! We hopen dat deze het goed doet en we er weinig problemen mee krijgen, maar goed het is en blijft een risico en het avontuur wordt er alleen maar groter van! Het voordeel van een auto is dat we ook op gratis kampeerplekken kunnen staan en niet hoeven te betalen voor het hostel en eventueel mensen mee kunnen nemen die dezelfde kant op reizen om de kosten te delen. Nu we een auto hebben wordt onze reis toch anders dan het reizen met de bus, maar we hebben er zeker weten zin in en zijn erg benieuwd hoe het ons bevalt!

Ik hoop dat ik jullie zo weer goed op de hoogte heb gesteld van onze belevenissen hier. Het is hier trouwens rond de 28 a 30 graden dus best warm en klam en zweterig maar er is vlakbij een heel groot zwembad waar we heerlijk in kunnen afkoelen! We vermaken ons nog op en top!

Byeee, Jasper en Paulien

• 16 November 2013 - 13:31

F&A:

Zo! Jullie eerste auto dus.. Haha top, kan je volop van de vrijheid genieten! Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen! En we zijn erg jaloers op die tropische temperaturen. Groeten uit breda

• 16 November 2013 - 13:31

F&A:

• 16 November 2013 - 14:03

Hanneke:

Hoi Paulien,

Wat heerlijk allemaal , gewoon doen waar je zin in hebt en genieten!

Groetjes, Hanneke

• 17 November 2013 - 11:48

Jeroen Engberts:

Klinkt weer geweldig! Leuke foto's trouwens. Succes met de auto!

• 17 November 2013 - 12:04

Regina:

Hahahahaha gelukkig heb je de struisvogel look a like niet gezien ! Vogelfobie

• 17 November 2013 - 15:21

Ria Staal-van Wijk:

Wat weer een prachtverhaal,hoop met jullie mee dat de auto zich goed houd,geef hem maar veel complimenten,wil nog wel eens helpen haha.Hier wordt het eind van de week kouder met nachtvorst en winterse buien,dus neem de warmte bij jullie maar op de koop toe.Genietenorm van jullie mooie verhalen.Groetjes vanuit Vierhuizen.ps schitterende foto's.

• 21 November 2013 - 11:09

Ewold Van Wijk:

Ha jongelui,we zijn erg blij met jullie kaartje,dankjewel hiervoor.Mooi dat jullie het nog zo naar de zin hebben,maar als wij de foto's bekijken kan dat ook niet anders het is ook prachtig daar.De groetjes van de overbuurtjes,en nog heel veel plezier.