Fraser Island is geweldig - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Fraser Island is geweldig - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Fraser Island is geweldig

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

14 Oktober 2013 | Australië, Hervey Bay

Hallo iedereen die het maar lezen wil over onze reisavonturen in Aussie! We hebben al weer heel veel mee gemaakt in zeer korte tijd. Zo schreef ik nog over Brisbane en ons rivier reisje, vandaag gaat het over Fraser Iland. Ite onze buurman/reisgenoot had ons er al op gewezen dat we hier absoluut heen moesten. Dus zaterdag hebben we een auto gehuurd en rijden maar richting Harvey Bay in Brisbane hadden we de trip genomen en direct een hostel. Onderweg kom je eigenlijk alleen dikke auto's tegen en busjes en de weg is recht en aan een stuk door, best saai rijden maar goed wij hebben natuurlijk genoten van het landschap en het uitzicht. Al paarden gezien en daar van genoten, kangaroos alleen nog maar dode gezien op de weg helaas. In harvey Bay aangekomen kwamen we in een prachtig hostel om te overnachten. We hadden een prachtig huisje, ala centerparcs maar dan meer de de helft goedkoper! Eigen badkamer dus helemaal in orde. In de bar van het hostel waren heerlijke maaltijden en het hostel personeel was erg aardig en heeft ons met verschillende vragen geholpen over Australie, hij vertelde vele verhalen over slangen dat we daar voor op moeten passen etc.

De volgende dag zijn we om 6.30 opgestaan om rond 7.00 een ontbijtje te nemen in het hostel voor vier euro kun je lekker ontbijten en dat hebben we ook gedaan. Toen met de bus naar de boot die ons naar Fraser Iland heeft gebracht. De boot is net als de sluis op lauwersoog er gaan zoveel mogelijk auto's mee en daarvoor moet de boot worden ingedeed door de '' bootwachter '' zo grappig hoe je weer associaties maakt met je eigen werk! Hup iedereen op de boot de kapitein roept nog om voor de veiligheid hebben we reddingsvesten, ik denk dat we ze vandaag nodig hebben we gaan denk ik zinken, iedereen lachen natuurlijk!

Aangekomen op het eiland stond onze tour operator te wachten bij de bus, Kevin. Prachtig figuur. We zijn in een dikke vrachtwagen gegaan om over het eiland te crossen. Alleen auto's met 4 WD kunnen het eiland op omdat er enorme zandpaden zijn, nog dieper als die in het lauwersmeer. Toen naar het strand en daar hebben we prachtige foto's gemaakt. Je kunt er niet in de zee zwemmen, omdat er haaien zijn en er waren veel mensen aan het vissen. Toen nog naar een klein riviertje geweest wat prachtig was en waar je in kon lopen. Vervolgens een lekkere lunch en weer het eiland gepasseerd toen zijn we weer over het eiland gegaan en de dag afgesloten in een prachtig meertje met zoet water wat heerlijk zwemmen was. Op de boot terug naar het hostel weer een lekkere maaltijd besteld daar en toen zijn we naar huis gegaan.

Vandaag maandag zijn we verder gereisd en we zijn nu vlakbij het plekje 1770 waar een prachtig uitkijk punt is en Jasper en Ite hebben er vandaag nog kort gezwommen. Tempraturen zijn hier tussen de 25 en 30 overdag en het koelt lekker af, geweldig met heerlijke zon!

Morgen gaan we snorkelen bij Lady Musgrave Island ook een dagtrip. Gaat vast en zeker ook heel erg mooi worden! We willen daarna even rustig aandoen, omdat we dan al twee grote dingen hebben gedaan. We denken erover om op de camping te gaan staan bij het Hostel, dan hebben we ook niet voor niets de tent meegenomen en kunnen we nog meer buiten leven in dit prachtige weer!

Zo een heel verslag, we hebben hier internet dus ik probeer iedereen zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Tot nu toe genieten we vollop en blijven we ons verbazen over dit prachtige land en al het moois eromheen!

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties allemaal.

byeeeee, jasper en paulien

• 14 Oktober 2013 - 14:29

Oma:

hallo jasper en paulien
    wat fijn dat jullie zo genieten en alles goed is gegaan ,vind het heerlijk om te lezen wat
    jullie allemaal beleven Gineke heeft me de site er even op gezet in de favorieten zodat
    ik alleen maar even hoef aan te klikken en jullie verslagen kan lezen .super
    Met mijn scootmobiel kan ik aardig overweg en ik red me er al alleen mee
    groetjes oma

• 14 Oktober 2013 - 21:40

Tetje:

Super om te lezen dat jullie zo genieten!
    X Tet

• 14 Oktober 2013 - 22:26

Ria Staal - Van Wijk.:

Wat al een belevenissen in nog geen week tijd,jullie hebben groot gelijk om rustig aan te doen,want anders kun je met een paar weken wel naar huis terug gaan.Hier is de herfst al aardig begonnen,al komen wij in het noorden er goed vanaf.Groetjes van ons,geniet en houd ons op de hoogte genieten we lekker mee.

• 16 Oktober 2013 - 11:15

Kayleigh:

WAUW!!!! Wat een leven. Geniet ervan maar dat zit wel goed!! X

• 17 Oktober 2013 - 20:25

Koos:

moi mooi dat alles naar jullie zien verloopt

zijn gisteren naar otto geweest ben weer als nieuw
    otto hebben we op jullie mail adres geven en zal jullie ook volgen

slaapse en tot hoorens

koos smidt