Lady Musgrave Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Lady Musgrave Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Lady Musgrave Island

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

16 Oktober 2013 | Australië, Agnes Water

Hallo trouwe volgers,

We zijn nog geen week weg en we vermaken ons nog steeds prima. Vandaag is het woensdag en het is nu 19.00 in de avond bij jullie is het nu nog maar elf uur in de ochtend. Wat ik in elk geval nog wil vertellen is onze super ervaring aandag op Lady Musgrave Island. We hebben deze trip nog met ons drieen gedaan, Jasper ik en onze buurman Ite! Het was echt een van de mooiste dagen uit mijn leven kan ik wel zeggen, klinkt misschien heel overdreven maar de droom om koraal te zien is uitgekomen! Jeetje mina wat was dat mooi om te zien. We zijn naar het eiland gegaan met een dikke grote boot vol power, kan op zijn snelt 51 knopen varen, MAAR er stond zoveel wind en stroming dat er veel mensen zeeziek werden! Eerst lach je nog om overgeef zakjes naast je stoel, maar na een uurtje varen werd ik zelf zo misselijk dat ik helaas ook gebruik heb moeten maken van het zakje met inhoud! Bah vreselijk om zee ziek te zijn, maar wat een deining en dat de hele tijd vreselijk!

Aangekomen op het eiland zijn we weer in een bootje gegaan waar je door de bodem kon kijken, daar hebben we schildpaden gezien echt super mooi en allemaal vissen en het mooiste KORAAL! Amazing was het! Toen een wandeling gemaakt over het eiland. Hier zitten nu allemaal vogels te broeden, was een mooi gezicht om te zien. Toen terug met het bootje naar het schip om daar een lekkere lunch te nuttigen, gevolgd door nu komt het .... snorkelen in het koraal!! Duikbril, snorkel en duikslippers aan en gaan! Super super super mooi! Het is met geen pen te beschrijven. Je ziet de vissen zwemmen vlakbij je met mooie kleuren, koraal in verschillende soorten en maten echt geweldig! Onze buurman Ite heeft een onderwater camera en gaat zeker weten nog filmpjes op zijn blog zetten, ook andere foto's van Brisbane, Hervey Bay en Lady Musgrave Island kun je daar vinden. Ik heb zelf nog geen idee hoe ik de foto's op de blog krijg vandaar dat ik even doorverwijs voor foto's. Dan hebben jullie een idee wat we allemaal hebben gezien!

blogs.kilroyworld.nl/kiwite

We zijn nu nog in Agnes Water een mooi dorpje waar je vlakbij het strand bent. We staan nu op de camping met ons tentje in plaats van in het hostel zelf, we zijn benieuwd hoe we gaan slapen. We blijven hier voorlopig tot maandag, waar we dan heen gaan zien we dan wel. We laten alles gewoon op ons afkomen. Er is hier een grote keuken waar je kunt koken dat is wel heel handig, gratis internet je kunt films kijken en het is hier super mooi een klein paradijsje.

Wat we in elk geval nog gaan doen hier is surfen, het is niet duur en super mooi en gaaf om te doen lijkt ons! Dus we zullen zien hoe dat gaat. Voorlopig doen we even rustig aan en genieten we van het mooie en warme weer. Het wordt alleen nog maar warmer en ook des te meer je richting het noorden gaat dus we hopen dat de tempraturen een beetje oke zijn! We willen toch rond december verder gaan in de richting van Melbourne en Sydney, maar vooralsnog willen we zeker nog een keer gaan snorkelen! Het was een geweldige ervaring om nooit te vergeten!

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Byeee

• 16 Oktober 2013 - 15:39

Ria Staal - Van Wijk.:

Wat een geweldig verhaal,en dat je een keer een kotszakje moet gebruiken ala kan iedereen gebeuren.En dan het koraal,kan me voorstellen dat jullie daar erg van onder de indruk zijn,zou ik ook zijn.Geniet daar nog maar lekker,en tot het volgende verhaal.Groetjes Ria.

• 21 Oktober 2013 - 19:54

Ellen/mama:

Hoihoi,
    Heb een uitdraai gemaakt van jullie verslagen en naar oma gestuurd in Almelo. Vond ze erg leuk.
    Lieve groetjes, Ellen/mama