Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

30 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallo trouwe volgers,

Al een tijdje onze blog niet bijgewerkt omdat we een kleine week in Airlie Beach verbleven terwijl we aan het wachten waren op onze trip naar de Whitsunday Islands. We zijn naar Airlie Beach gegaan met de nachtbus wat nog 10 uur rijden was vanaf onze vorige locatie Agnes Water.

Aangekomen in Airlie Beach vorige week dinsdag hebben we eerst onze tent opgezet en de omgeving een beetje verkend. Het is hier erg touristisch en alle mensen komen hier om een trip te maken naar de Whitsunday Islands.Er is een grote winkelstraat met veel kledingwinkels, zuip tenten en zelfs een MC Donalds waar je echt waar mensen softijsjes kunt krijgen voor 0,30 dollar cent, ongeveer 20 eurocent! Wat koop je daar nu nog voor? Dus elke dag een of twee ijsjes gaan er met gemak in met dit warme weer. Overdag loopt de tempratuur flink op. Om half acht branden we echt de tent uit en je wilt er dan ook zo snel mogelijk uit voor frisse lucht. Dan even lekker ontbijten en op naar het zwembad. Heerlijk om in af te koelen ook al is het water er rond de 30 graden. Daarna hebben we lunch en gaan we een ijsje halen of weer naar het zwembad. Elke avond lopen we naar de supermarkt een half uur heen en een half uur terug en doen we de boodschappen. We kunnen koken in de keuken bij het hostel. We zijn erg blij dat we onze eigen pannen mee hebben, zodat we niet hoeven te wachten tot anderen klaar zijn met de pannen. Het is rond etenstijd daar een enorme drukte dus daar zitten wij dan ook midden in om een lekker maaltje voor ons zelf te maken. Uiteraard alleen pasta en rijst en ik mis de gehaktballen van papa en de aardappels totaal nog niet, dus dat is heel fijn.

Maar genoeg over deze praktische zaken en onze dagen voordat we vertrokken naar de Whitsunday Islands. Maandag was het dan eindelijk zo ver. Eerst hebben we de tent opgepakt en onze spullen ondergebracht bij Travel Bugs een organisatie die reizen voor je kan regelen etc. Dit was gratis en komt ons mooi van pas. Bij het hostel koste het 10 dollar.
Om kwart over twee moesten we aanwezig zijn in de haven. Allemaal dikke boten motor en zeil en wij zijn met de Tongarra gegaan een catamaran van 12 bij 8 meter. Nu weet ik natuurlijk dat veel collega's niet zo wild zijn van de catamarans in verband met het indelen van de sluis, maar aangezien ik al zeeziek ben geweest vond ik dit een zeer veilige keuze! Ik heb nog zeeziek pillen van een duits meisje over kunnen kopen en heb gelukkig nergens last van gehad!

Toen iedereen aanwezig was zijn we vertrokken en hebben we ongeveer twee en half uur gevaren en hebben we de zonsondergang gezien echt heel erg mooi. Het gaat hier ook heel erg snel binnen een minuut is de zon onder, dus je moet er maximaal van genieten. Vervolgens hebben we heerlijk gegeten en lekker op het dek gezeten gekletst en nieuwe mensen leren kennen. Rond tien uur zijn we gaan slapen, mooi op tijd omdat we de volgende dag een druk programma hadden. Wat ik helemaal vergeet te zeggen is dat we buiten op het dek hebben geslapen, onder de sterrenhemel. De boot had een tent waar iedereen onder kon liggen en het was heerlijk om in de buitenlucht te slapen.

De volgende dag zijn we rond half zeven opgestaan een lekker ontbijt gehad en met een klein motorbootje naar een eiland gebracht. Iedereen in groepjes van zes. Toen hebben we daar een wandeling gemaakt en zijn we terecht gekomen op Whitehaven beach. Een van de mooiste stranden in de wereld. Het zand is echt wit en de zee blauw. Het zand is heerlijk zacht en plak totaal niet. Geweldig mooi. Meerdere foto's gemaakt en ik ga proberen om ze te plaatsen. Dan hebben jullie een idee. Daar hebben we gewandeld en Jasper heeft in de zee gezommen met wat andere mensen. Geweldig mooi daar, het mooiste van de trip voor mij persoonlijk.
Toen terug naar de boot, lunchen en daarna zijn we weer twee uur gaan varen richting koraal om daar te snorkelen. Ze hebben daar een plek waar ze de vissen voeren en er waren super veel vissen. Een hele grote zijn naar is George. Een dikke blauwe vis, echt heel erg leuk. Het koraal was iets minder mooi dan op Lady Musgrave Islands (we raken verwend) maar het was alsnog super vet om weer te snorkelen. Na het snorkelen zijn we lekker opgedroogd wat gechilld aan boor en hebben we spagetti gegeten. S'avonds spelletjes gedaan met de hele groepje. Was ook lachen de inhoud van deze spelletjes vertellen we nog wel wanneer we thuis zijn, het was namelijk super bizar. En toen....................................................................................................................................................................... Was het even alsof we in een film waren beland. Want er zwom een dikke vette maga HAAI langs de boot! We stonden gewoon aan de zijkant van de boot een beetje naar de sterren te kijken toen een meisje zei Look at that en wij huh...?? Mijn reactie was oooooh oooooooooh oooooooooooh een SHARK (haai). De haai heeft een vis gepakt die we aan de boot hadden hangen. Ongelofelijk eng en bizar tegelijk. Daarna zijn we natuurlijk blijven kijken of er nog meer waren en een uurtje later kwam de grote haai weer terug en kon iedereen hem zien op de boot. De haai zwom dus gewoon rondjes om de boot heen, super eng maar aan de andere kant ook super vet! Tegen de tijd dat we op bed gingen was het half een. Ik lag net in bed toen ik iedereen hoorde whooow whoow want er waren dolfijnen! Hup uit bed en kijken, ik heb er twee gezien super super vet! Het is echt heel gek om dit allemaal mee te maken in het echt. Je ziet deze dingen alleen maar op TV en nu zitten we samen in Australie op een boot waar haaien en dolfijnen zijn in de echte natuur. Het was echt een hele toffe ervaring en Jasper vond dit het aller leukst van de trip.

De volgende dag was veel minder spectaculair maar even goed super mooi. S'morgens weer een uurtje gesnorkeld en daarna zijn we terug gevaren met de boot. Lekker om op de boot te vertoeven met dit warme weer. Gelukkig zijn we niet verbrand, omdat we veel zonnebrand hebben gesmeerd met factor 50.

Morgen vertrekken we naar Magnetic Islands en willen we in een hostel verblijven waar ze een camping bij hebben in het regenwoud. Je kunt daar allerlei dieren zien en we zullen zien hoe lang we daar blijven. Tot nu toe voldoet het ons goed om op een plek te blijven voor meerdere dagen zodat we lekker kunnen wennen en wanneer we er zat van zijn pakken we de boel gewoon weer in en gaan we verder. Tot nu toe vinden we het super en genieten we enorm van elke dag hier. Het is allemaal erg overweldigend en ik ben heel erg blij dat we dit samen mogen mee maken en ik ben heel blij dat we de stap hebben genomen om dit echt te gaan doen. We love it!

Zo trouwe volgers tot nu toe onze avonturen en belevenissen op papier! En er zullen er hopelijk nog vele gave volgen!

Byeeeee

• 30 Oktober 2013 - 09:15

Jeroen Engberts:

Wat klinkt dat allemaal geweldig leuk! Jullie hebben het echt naar je zin, merk ik. Beetje jaloers ben ik wel.....

• 30 Oktober 2013 - 12:10

Ellen/mama:

Wat een verhaal weer! We genieten hier lekker mee! Liefs van ons allemaal.

• 30 Oktober 2013 - 14:09

Nathalie:

Wauwww, super gaaf! Haaien EN dolfijnen. Wat een ervaring! Iets wat ik ook nog wel op mijn lijstje heb staan! Samen met een keer duiken en/of snorkelen in een mooi gebied. Misschien moet ik ook maar een keer richting Australië! Geniet er van! xxxx

• 30 Oktober 2013 - 16:32

Ria Staal-van Wijk:

Het natuurlijk ook heel erg bijzonder om dingen die je van tv kent,nu in het echt mee te maken.Ik geniet bijna net zoveel als jullie door de prachtige reisverslagen,Zie uit naar de foto"s.Lieve groetjes vanuit het verre Vierhuizen.

• 30 Oktober 2013 - 19:10

Gineke En Iede :

wow wat weer een belevenis, wat zullen jullie geschrokken zijn van die haai Ronald zegt als het water
    25celsius is moet je er niet gaan zwemmen dan heb je veel kans op haaien dus kijk maar uit Maar wel vet mooi om het mee te maken en die dolfijnen super en gelijk heb je geniet er maar van dit doe je misschien maar 1 x in je leven Groetjes uit zoutkamp

• 30 Oktober 2013 - 21:13

Jeanne:

Echt super wat jullie allemaal beleven. En erg leuk om op deze manier met jullie mee te Reizen. Veel plezier en ben alweer nieuwsgierig naar het volgende avontuur. (En dat spelletje....). Groetjes uut stad!

• 01 November 2013 - 18:41

Jan Hoeksema:

Hallo Jasper en paulien.

Geweldig wat jullie daar beleven en mooi dat het jullie naar de zin gaat.
    Ik begrijp al wel dat die vissen niet in de vijver passen,ze zijn iets te groot denk ik.
    Nou geniet er van daar in australie en we horen wel weer.

Groetjes Jan en Martje

• 03 November 2013 - 15:20

Beppe:

jongens wat fijn dat jullie dit doen ik wou dat ik jong was dan ging ik dit ook vast doen geniet er maar goed van .nog veel plezier en een goede reis.hopelijk tot maart.
    groeten van beppe.tante marjan ome dio,ankje en lammert.