Magnetic Island: Where the attraction is magnetic - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Magnetic Island: Where the attraction is magnetic - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Magnetic Island: Where the attraction is magnetic

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

07 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Het verhaal gaat verder. We zijn na onze zeiltrip rond de Whitsundays nog een nacht in Airlie Beach gebleven. De volgende ochtend hebben we de greyhound gepakt naar Townsville. Van daaruit zijn we met de ferry naar onze volgende bestemming gevaren: Magnetic Island. Het schijnt dat Captain Cook zijn kompas in de war raakte toen hij rond het eiland vaarde en hier dankt het eiland zijn naam aan (maar dat terzijde).

Het bevalt ons hier prima. Het eiland is rustig, terwijl de meeste plekken langs de oostkust toch heel toeristisch zijn. Je hebt hier prachtige wandelpaden. Het zijn lastige wandelingen, waarbij je soms goed moet kijken waar het pad is omdat het erg rotsachtige is. Het levert ons de nodige blaren op, maar de uitzichten zijn meer dan de moeite waard. Bovendien leiden sommige paden naar afgelegen stranden waar geen mens te bekennen is.

We verblijven op Magnetic Island in het hostel Bungalow Bay, Koala Village. Het is een hostel met een soort kleine dierentuin met als hoofdattractie de koalas. Het hostel heeft ook een camping ground, waar wij onze tent hebben opgezet. De wallabies en possums lopen hier rond onze tent. Ook zijn er ontzetten veel vleermuizen, zo groot dat je ze hoort vliegen. Al met al een ideale plek om wat wilde dieren te spotten.

Afgezien van de wandelingen doen we niet veel op het eiland. Beetje in de hangmatten liggen en zwemmen in het zwembad. Op een dag hebben we de Koala Village tour gedaan. Tijdens de tour krijg je de gelegenheid om verschillende dieren vast te houden. Zo heb ik een krokodil, een slang en verschillende hagedissen vastgehouden. Paulien heeft deze eer aan zich voorbij laten gaan en beperkte zich tot het maken van fotos.

We hielden eigenlijk een beetje een dubbel gevoel over aan de tour. Aan de ene kant vind je het heel tof om al die dieren vast te houden, maar aan de andere kant vraag je je af of het goed is voor het welzijn van die beesten dat ze 3x per dag door 30 mensen worden vastgehouden. Toch hypocriet genoeg om het alsnog wel te doen, haha. De koalas hebben we overigens niet vastgehouden, want dat was 15 dollar extra. Echt belachelijk, maar goed we mochten ze wel aanraken. Ze voelen heel zacht aan en ze ruiken naar eucalyptus. Het schijnt trouwens dat die beesten aldoor stoned zijn, omdat ze de hele dag door eucalyptus eten.

We zijn al met al een week op Magnetic Island geweest. We wilden langer blijven, maar we mochten volgens het beleid van het hostel niet langer blijven dan 7 dagen. Dus hebben we onze reis vervolgt naar Mission Beach, maar daarover volgende keer meer!

• 07 November 2013 - 11:52

Julia:

Leuk verhaal! Vooral dat weetje over dat koala's (vermoedelijik) de hele dag stoned zijn van de eucalyptus! :D
    Heel veel plezier verder op jullie ontdekkingstocht!! Ik kijk uit naar de volgende verhalen.

• 07 November 2013 - 11:54

Julia:

Komen de foto's van Magnetic Island nog op jullie blog?? :D Ik ben heel benieuwd naar die (wilde) dieren!

• 07 November 2013 - 13:37

Jeroen Engberts:

Klinkt weer geweldig! En die foto van Jasper met een krokodil wil ik natuurlijk wel zien. Veel plezier in Mission Beach en we wachten het volgende verslag af!

• 07 November 2013 - 19:09

Ria Staal-van Wijk:

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de foto's van de dieren,en blij dat jullie nog zo lekker genieten.Ga daar vooral mee door,want ik ben deze online vakantie nog lang niet zat.Liefs vanuit Vierhuizen.

• 08 November 2013 - 14:00

Ria Staal-van Wijk:

Geweldige mooie foto's van dieren die je niet dagelijks tegenkomt.

• 09 November 2013 - 22:34

Kitty Bouma :

wat prachtige mooie foto"s geniet er van .
    Het is hier koud en guur.
    Leuk om jullie reis verslag te lezen.