Op de paardenboerderij - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu Op de paardenboerderij - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

Op de paardenboerderij

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

24 Maart 2014 | Australië, Central Tilba

Hallo allemaal,

Deze keer een kort verslagje! We zijn in Central Tilba op het moment. De boerderij waar we ook verbleven in December. Het oppassen op het huis, de honden, katten, paarden, koeien en schapen is begonnen! De vrouw die hier woont is op vakantie naar Sri Lanka en vertrouwt ons haar belangrijke dieren en huis toe en dat vinden wij geweldig. We hebben een prachtig huis voor onszelf, keuken, en leven ons leven zoals we het later voor ons zien. Een huisje hoeft niet groot te zijn, een stuk land, dieren en een groente tuin. We vermaken ons dagelijks goed en de dagen vliegen voorbij. We gaan elke morgen nog steeds paardrijden, wat nog steeds onderdeel is van onze werkzaamheden. Elk ochtend rijden we twee paarden tegelijk en dat gaat erg goed. Dan lekker lunchen vaak met verse eieren van de kippen. We zijn nu bezig met het verven van een kamer. Het is erg leuk dat we allerlei ervaringen opdoen kwa werk. We kunnen nu goed verven samen en samenwerken gaat ook steeds beter. Jasper en ik zijn erg aan elkaar gewaagd wat dat betreft. Zo komen we altijd tot de beste uitkomst, als er vooraf wat discussie is geweest! Dus hoe we een kamer verven weten we nu voor de volgende keer.

In elk geval hebben we deze twee week ook nog wat betaald werk gedaan. We zijn bij de wijnerie geweest waar ze wijn proeverijen doen om te vragen of ze wat werk voor ons hadden. Eerst warden we weg gestuurd, er was geen werk. Toen werden we de middag gebeld of we de volgende dag konden werken. Geen probleem natuurlijk. Op naar de wijerie om 9 uur moesten we er zijn om te helpen met het uitladen van druiven uit Canberra. We moesten alle trossen uit grote bakken halen met emmers en ze toen in een soort van persapparaat stoppen. Daarin worden de druiven gescheiden van takjes en geperst in sap voor wijn. We hebben het geproeft en het was heerlijk zoet. Zo hebben we dus wat betaald werk gedaan en weer het eerste process kunnen bekijken van hoe wijn wordt gemaakt. Erg interessant. Die week later mochten we nog een keer komen om wat druiven te plukken. Het was geen grote opbrengst dit jaar, omdat er weinig regen was. Maar goed weer een paar uurtjes gewerkt en wat dollars op zak. Als belonging besloten we een lekkere milkshake te halen in het dorpje Central Tilba. Het is een erg leuk dorpje met mooie winkeltjes en erg op toerisme gericht. Terwijl we onderweg waren kwamen we een man op straat tegen waar we een praatje mee kregen. Hij deed al het grasmaai werk in de buurt en vroeg ons of we ook geintereseerd waren in betaald werk. Ja, natuurlijk dachten wij dus hij vroeg of we hem bij hem thuis konden helpen wat taken van bomen te verslepen. Geen probleem we hebben dat ook veel gedaan op de andere boerderij waar we waren. Dus een paar uurtjes daar gewerkt. De man was zeer tevreden over ons en noemde ons harde werkers, fijn om weer wat waardering te krijgen voor je werk. Morgen gaan we weer heen voor een uurtje.

Verder is de slager geweest en die heeft tien schapen gebracht en die moesten we inpakken. Van de week gehakballen ervan gehad, hardstikke lekker. En er is een stier gebracht. Die kwam er maar niet achter waar de koeien waren dus hebben de koeien de stier opgezocht. Zo kan het ook natuurlijk. Ze lopen nu bij elkaar in en dat gaat allemaal goed. Verder gaat alles hier dus zen gangetje en vermaken wij ons nog uitstekend met mooi weer en aardige mensen om ons heen. Vrijdag gaan we naar een vrouw met zeven paarden voor een buitenrit. Dat zal vast ook weer een avontuur worden, de vorige keer waren we verdwaald. In elk geval is elke dag hier nog steeds een nieuw avontuur en vol met belevenissen!

Tot het volgende verslag mensen! Groetjes uit Australie!

• 24 Maart 2014 - 14:14

Els:

Lieve Paulien en Jasper,

Wat een mooie verslagen maken jullie. Krijg via Desiree altijd even een linkje om ze te lezen.
    Blij te horen dat jullie het zo goed doen en goed hebben. Wat een ervaring is dit en voor de rest
    van je leven.
    We zitten hier druk in het aflammeren.

Heel veel succes en genieten.

Liefs Els

• 24 Maart 2014 - 14:38

Ria Staal - Van Wijk:

Wat weer een prachtig verslag,erg leuk om te lezen dat jullie al zoveel vertrouwen genieten,bij de mensen daar,en dat er veel met paarden gewerkt kan worden,wat vooral voor Paulien natuurlijk geweldig is,verzacht het gemis van Bonte een beetje.Wens jullie nog enorm veel plezier Down Under.Liefs Ria.

• 24 Maart 2014 - 17:04

Simon Werkman:

Geweldig weer te horen dat jullie het zo naar de zin hebben.

Groetjes Simon en Dina.