7 week geitenboerderij en 2 week paardenboerderij - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu 7 week geitenboerderij en 2 week paardenboerderij - Reisverslag uit Central Tilba, Australië van Paulien en Jasper - WaarBenJij.nu

7 week geitenboerderij en 2 week paardenboerderij

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien en Jasper

06 Juni 2014 | Australië, Central Tilba

Trouwe volgers,

Het einde komt in zicht, wat vreselijk jammer vinden wij het! Ik zal jullie vertellen van onze laatste belevenissen want natuurlijk zijn er weer verschillende dingen gebeurt in de tussentijd.

Na het oppassen op de boerderij hebben we besloten terug te gaan naar de geitenboerderij om hier aan onze werk dagen te komen voor ons zogenaamde secend year visa wat inhoud dat wanneer je 88 dagen farm werk doet je voor een ander jaar terug kunt naar Australie. We hebben de dagen binnen en het was weer super gezellig op de geitenboerderij.

Papa en mama hebben ervoor gezorgd dat ook boerengolf geintroduceerd is in Australie. Terwijl we in Tilba waren hebben ze de klompen opgestuurd en konden wij ze meenemen als een verassing voor Peter en Brenda! Brenda vond het geweldig en schreeuwde van geluk! Wat mooi zei ze ik kan niet geloven dat jullie dit echt hebben gedaan! Wij blij zij blij! We hebben het parcour uitgezet en het is mooi geworden! We hebben het gespeelt met alle andere helpers op de boerderij. We hebben behoorlijk wat nieuwe vrienden gemaakt. Helen een frans meisje was er ook om te helpen en we konden goed met elkaar opschieten. Tijdens onze laatste twee weken ontmoeten we Martina en Rafael chefkoks uit Italie. We hebben veel nieuwe recepten van hun geleerd en elke avond lekker eten natuurlijk! Dik voor mekaar! Brenda kookt ook altijd super lekker en we krijgen altijd een toetje dus over het eten niks te klagen en over het werk al helemaal niet.

Jasper en ik hebben elke dag gewerkt op de boerderij, want de geiten krijgen elke dag te eten drie maal daags! Er waren in het begin nog steeds een paar jonge geitjes aan de fles dus dat was natuurlijk extra leuk. Het werk met de geiten werd nooit saai voor ons we genoten er elke dag van om ze weer te horen roepen wanneer we eraan kwamen!

Tijdens onze eerste week waren Peter en Brenda druk bezig met het organiseren van hun bloemen show. En hierdoor ontmoeten we nieuwe vrienden van ze die allemaal een paar dagen beleven slapen en we hebben veel geleerd van deze mensen over bloemen kweken en verkopen etc. Het was gezellig met elkaar en wij hebben ze ook een bezoekje gebracht op de laatste dag van de show!

Mijn verjaardag werd ook gevierd op de boerderij met een heerlijke taart en er werd voor me gezongen ook erg bedankt voor de telefoontjes vanuit Nederland het was een mooie dag!

Natuurlijk zijn we ook druk bezig geweest in de groente tuin tijdens ons verblijf! Jasper heeft de tuin weer helemaal op orde gemaakt. We hebben nieuwe bonen en uien gezaaid en konden sla, bonen en radijsjes eten vanuit de tuin die we tijdens ons vorige verblijf hebben geplant. Ook de zonnebloemen waren erg gegroeid en we hebben een bloem open zien gaan dat was erg mooi om te zien.

Na zeven week eindigde ons verblijf. En dan komt het afscheid en dat is natuurlijk nooit leuk. We houden contact met ze en dat is super! Ons verblijf zat erop de 88 dagen zijn binnen en het was tijd om naar ons zogenaamde andere home te gaan in Australie! Terug naar Tilba voor de derde keer!

Na een reis van 11 uur aangekomen in Tilba en ons werk bestaat weer uit paardrijden! Geweldig de paarden kenden ons nog en weten precies wat ze moeten doen! Ringsteken is weer aan de gang en het is hier nog steeds prachtig weer en we genieten nog enorm van het lekker eten, de aardige mensen en de dingen die we hier doen. Gister zijn we aan het houthakken geweest en vandaag hebben we een pen gemaakt voor de 22 hanen die vandaag geariveerd zijn! We vervelen ons niet en genieten van de laatste dagen! Volgende week nog een weekend Sydney verkennen en dan richting huis!

We hebben zin om jullie allemaal weer te zien! Tot snel!

Jasper en Paulien

• 06 Juni 2014 - 11:32

Jeroen Engberts:

Wat een enthousiast verhaal weer! Leuk om te lezen. En we verheugen ons er natuurlijk op om jullie te zien op oma's verjaardag! Geen boerengolf maar midgetgolf.

• 06 Juni 2014 - 18:01

Nathalie Weeink:

Hoi lieverds! Wat een verhaal weer! Als ik dat zo elke keer weer hoor, snap ik best dat jullie liever daar blijven! Maar ik heb er wel super veel zin in om jullie weer te zien! Is weer veel te lang geleden. Wat een gaaf initiatief trouwens om voor hen boerengolf te realiseren! Haha, super geregeld. Ik vroeg me bij de foto's al af hoe jullie dat voor elkaar hadden gekregen haha.

Tot snel en geniet van jullie laatste dagen. Nou ja, laatste dagen.... You'll come back!!

• 10 Juni 2014 - 16:32

Ria Staal - Van Wijk:

Hard gewerkt dus voor die 88 dagen,dan later maar emigreren om boer en boerin te worden in Australie
    Het zijn weer prachtige belevenissen,zeker met de bijbehorende foto's.Wel leuk om jullie straks weer in het echt te zien i.p.v op de foto"s.Wens jullie voor later een veilige terugvlucht en misschien tot op de VVEzinge verenigingsdag.Groetjes van ons